Praca: Referent prawny
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- zadania wykonywane w siedzibie Urzędu, możliwe wyjazdy poza siedzibę Urzędu
- obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
- konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów
- stanowisko pracy znajduje się na VIII piętrze budynku biurowego
- budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne, w tym przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i postanowień oraz przeprowadza oględziny obiektów w sprawach, o których mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w zakresie zadań wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
- wprowadza dane do rejestru tworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny, przy użyciu systemu teleinformatycznego, z zakresu zadań wojewody wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- zasięga informacji o sposobie realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej przez samorząd gminny, powiatowy i województwa
- prowadzi rejestr tłumaczy polskiego języka migowego, systemu językowo-migowego i sposobu porozumiewania się osób głuchoniemych
- współdziała z ministrem właściwym do spraw rodziny przy opracowywaniu, realizacji i finansowaniu programów wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
- rozpatruje skargi i wnioski, petycje oraz listy, a także udziela odpowiedzi na pytania obywateli, posłów, senatorów i instytucji w sprawach pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
- dokonuje bieżącej analizy stanu prawnego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu pieczy zastępczej oraz pozostałych zadań Oddziału Rodziny, udziela wsparcia pracownikom Oddziału w zakresie obowiązującego stanu prawnego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zawodzie prawniczym
- znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu postępowania administracyjnego oraz innych aktów prawnych niezbędnych do wykonywania powierzonych zadań
- umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- komunikatywność
Najnowsze komentarze