Jak powiedzieć o ciąży swojemu pracodawcy?
Wiele kobiet boryka się z tym problemem. Zachodzą w ciążę i nie wiedzą, w jaki sposób powiedzieć o tym swojemu pracodawcy. Ten artykuł przygotuje Cię do tej ważnej rozmowy!
Pracownice z województwa wielkopolskiego często obawiają się rozmowy ze swoim przełożonym. Boją się, że ich ciąża może wpłynąć negatywnie na to, w jaki sposób będę traktowane przez szefa oraz współpracowników. Czy rzeczywiście mają powody do obaw? Oczywiście, że nie! W końcu chroni je prawo, a pracodawca nie może ich zwolnić z powodu zajścia w ciąże.
Jak powiedzieć szefowi o ciąży?
Przede wszystkim jak najszybciej! Dzięki temu pracodawca będzie miał czas na to, aby znaleźć nowego pracownika. Musi on bowiem poszukać odpowiedniej osoby na Twoje stanowisko, kiedy Ty pójdziesz na zwolnienie lekarskie. Oczywiście możesz poprosić swojego przełożonego o dyskrecję, aby nie mówił Twoim współpracownikom o Twoim stanie. Najlepiej jest nie mówić o tym szerszemu gronu przez pierwszy trymestr ciąży.
Samą rozmową nie powinnaś się stresować, w końcu Twój szef najpewniej po prostu Ci pogratuluje i życzy dużo zdrowia. Jeżeli Twój lekarz, tak zalecił, wtedy możesz pójść na zwolnienie lekarskie od razu. Dzieje się to w sytuacji, gdy Twoja praca może zagrażać Twojemu zdrowiu, bądź zdrowiu dziecka. W takich sytuacjach nie wahaj się i od razu skorzystaj z takiej możliwości.